توضیحات مقایسه برلیانس و اریو s300

با نگاهی اجمالی به برلیانس H330 می‌توان به راحتی دریافت که چینی‌ها به فکر ویترین ماجر

توسط مدیر سایت در 11 آذر 1402

با نگاهی اجمالی به برلیانس H330 می‌توان به راحتی دریافت که چینی‌ها به فکر ویترین ماجرای فروش خودرو بوده و به همین دلیل ظاهر و بدنه محصول خود را کاملا خوش رنگ و لعاب طراحی کرده‌اند. بدنه برلیانس H330 در مقایسه با آریو سایپا برتری کاملا واضحی داشته و حتی انجام مقایسه با جزئیات بیشتر را غیر ممکن ساخته است.

بر خلاف آریو که بیشتر یک کپی برداری ناموفق از ظاهر محصولات تویوتاست، برلیانس اقتباس مفید خود از شریک سابق خود بی‌ام‌دبلیو را در بدنه خود به نمایش گذاشته و با هماهنگ ساختن طراحی ۳۶۰ درجه خود، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. اما این در حالی است که در مقایسه برلیانس H330 و آریو سایپا، محصول ایرانی معادله حرف خاصی برای گفتن نداشته و بدنه‌‌ای لایق موزه‌های تاریخ خودرو را به خریداران خود پیشنهاد می‌کند. هیچ‌گونه خلاقیتی در طراحی خارجی این خودرو دیده نشده و اگر آریو سایپا از محصولات تویوتا کپی نشده بود، احتمالا سرانجامی فاجعه‌بار را برای این سازنده به ارمغان می‌آورد.

ولی به هر روی مقایسه برلیانس H330 و آریو سایپا از نظر طراحی خارجی و بدنه را بدون شک می‌بایست به نفع خودروی چینی به پایان رسانده و برای آینده محصولات سایپا، آرزوی مهندسانی خلاق‌تر را داشت.

در مقایسه برلیانس H330 و آریو سایپا، حال زمان آن فرا رسیده است که به داخل کابین ای محصولات وارد شده و طراحی داخلی آن‌ها را نیز مانند بدنه‌شان مورد بررسی قرار دهیم. همان‌طور که از بدنه نیز می‌توان حدس زد، برلیانس H330 بیشتر به فکر مسائل ظاهری بوده و با زیباسازی فضای داخلی خود از طریق بکارگیری تریم دو رنگ و تقسیم بندی کلی کابین با استفاده از همان رنگ‌بندی تریم قصد جلب نظر مشتریان خود و تخلیه جیب‌هایشان را داشته است. به عبارتی دیگر، طراحی داخلی برلیانس H330 نیز مانند بخش بدنه از نظر زیبایی نسبت به آریو سایپا برتری داشته و اگر مسائل بصری را ملاک قرار دهیم، برلیانس یک سر و گردن از رقیب ایرانی خود برتر است.

آریو سایپا گرچه کابینی بسیار ساده با طراحی کپی شده از محصولات‌ تویوتا را به خریداران خود عرضه می‌کند، اما به دلیل بکارگیری صحیح از چیدمان و قرار دهی صندلی‌های هماهنگ با داشبورد، فضای داخلی بسیار راحتی را فراهم کرده و اغلب مشتریان خود را از این منظر راضی نگه داشته است. در واقع اگر گول ظاهر پر زرق و برق برلیانس را نخورده و به آریو نیز شانس امتحان پس دادن بدهید، بدون شک تحت تاثیر راحتی و ارگونومی کابین قرار گرفته و با لبخند رضایت از آن خارج خواهید.

در بخش مقایسه برلیانس H330 و آریو سایپا از نظر پیشرانه و رانندگی ابتدا باید بدانید که حرف و حدیث‌های بسیاری راجع به این دو خودرو وجود داشته و خریداران به دسته تقسیم شده‌اند. عده‌ای هماهنگی مناسب سیستم انتقال قدرت و مدرن‌تر بودن بخش هدایت‌گر برلیانس را مایه براری آن دانسته و عده‌ای دیگر با دیدگاهی کاملا برعکس، برلیانس H330 را مشابه با اسباب‌بازی‌های کودکان دانسته و قدرت بیشتر آریو را به رخ می‌کشند.

ظاهرا برلیانس H330 بیشتر در بخش‌های ظاهری زحمت کشیده و برای پیشرانه خود برنامه خاصی نداشته است، چرا که موتور این خودرو صرفا ۱۰۳ اسب بخار قدرت داشته و با گشتاور ۱۳۸ نیوتن متری خود هیچ حرفی در مسیرهای دشوار و نیازمند شتاب ندارد. در واقع این برلیانس صرفا مناسب مصارف شهری بوده و تنها نکته مثبت آن، مصرف سوخت کم در سیکل ترکیبی است. البته رانندگی با برلیانس (اگر زیادی فنی و تخصصی به قضیه فکر نکنید) شما را راضی نگه داشته و پا به پای هدایت‌هایتان مانور خواهد داد، ولی به هر حال ضعف این خودرو در تامین قدرت و شتاب را می‌توان یک امتیاز منفی بزرگ قلمداد کرد.

در طرف دیگر مقایسه برلیانس H330 و آریو سایپا اما محصول ایرانی و پر قدرتی قرار گرفته است که با پیشرانه خود، قادر به تامین 120 اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور است. در واقع برخلاف تمام کمبودهای ظاهری و نواقص موجود در طراحی داخلی و خارجی، سایپا در موتور محصول خود عملکرد مناسبی داشته و اکثر خریداران خود را راضی نگه داشته است. شتاب آریو سایپا به طرز جالبی زیاد بوده و نشستن پشت فرمان آن برای فنی‌بازهای عرصه خودرو بسیار لذت بخش‌تر از رانندگی با برلیانس خواهد بود.

شما کاربران محترم برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع ابزازرآلات این خودرو میتوانید به خرید ابزارآلات آریو Z300 بروید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن